Published: Mar 20, 2017
 
 
     
 
nursing personnel the research promotive guideline for nurse
 
     
 
   
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 
   
 
 
 
    Language
 
      English  
      ภาษาไทย  
 
 
    Information
 
      For Readers  
      For Authors  
      For Librarians  
 
 
    Home ThaiJo
 
   
 
 
 
    Manual
 
      For Author  
      For Reviewer  
 
 
   Author Guidelines
 
      Author Guidelines  
       
 
 
    เว็บไซต์
 
      โรงพยาบาล
    เจริญกรุงประชารักษ
 
      www.ckphosp.go.th  
 
 

 

 
     
    Home / Archives / Vol. 13 No. 2 (2017): JUL - DEC / Original Article  
 
   
 

Research Promotive Guideline for Nurses in Division of Nursing at Charoenkrung Phacharak Hospital

   
 
   
   
     
 
นิลาวรรณ มัศยาอานนท์
The chief nurse office, CharoenkrungPracharak Hospital, Medical Service Department, Bangkok.
พัชรา สิริวัฒนเกตุ
Professional Nurse, CharoenkrungPracharak Hospital, Medical Service Department, Bangkok.
ประวิทย์ ทองไชย
College of Research Methodology and Cognitive Science at Burapha University, Thailand.

Abstract

Objectives: 1)To investigate the underlying problems together with the future perspectives pertain to research by nursing personnel from the Division of Nursing at CharoenkrungPhacharak Hospitaland 2)To study the Research Promotive Guidline for nurse in the Division of Nursing at Charoenkrung Phacharak Hospital.


Method: The present study was qualitative research by used in-depht interview and focus group.The key informant were 2 chief executives of CharoenkrungPhacharak Hospital, 5 assistants of chief  nurse, 10 head nurses and 10 register nurses.


Results: The research promotive guidline for nurse in division of  nursing was develop the promotive research system which related and focused the related problems and the ongoing paths attributed to future research by the nursing personnel of CharoenkrungPhacharak Hospital in 2 issues that recommendations, 1) to providing the nursing personnel or advisor with research mentors educating about research methodology and the ethical of research conduction and 2) to empowerment by supporting nurses who lack of understanding in research methodology and inspiration by give the opportunities and many rewards to them who have many works and increasing their research educations by training basic research methodology.


Conclusion: The two crucial questions in research promotion were 1) the issues related to research methodology and ethical concerns 2) the issues with the qualifications of personnel who lacked knowledge and inspiration in conducting research. In order to promote research development and a path towards research conducted in the future, the department should establish seven strategies, namely, 1) setting targets or strategic plans within the department or organization 2) allocating time for knowledge sharing in research 3) setting up team mentors 4) giving awards to elicit knowledge 5) pushing research promotion through journals 6) building up national networks to enhance alliance cooperation  and 7) elevating research questions. 


Keywords: nursing personnel, the research promotive guideline for nurse

 
     
     
 
    How to Cite  
     
  มัศยาอานนท์ น., สิริวัฒนเกตุ พ., & ทองไชย ป. (2017). Research Promotive Guideline for Nurses in Division of Nursing at Charoenkrung Phacharak Hospital. Journal of Charoenkrung Pracharak Hospital13(2), 14–27. Retrieved from https://he02.tci-thaijo.org/index.php/JCP/article/view/179036  
     

 
 
     
     
 
    Issue  
     
  Vol. 13 No.2 (2017): JUL - DEC  

 
 
     
     
 
    Section  
     
  Original Article  

 
 
     
     
     
 

References

1. กองบริหารงานวิจัยสำนักงานอธิการบดี. ยุทธศาสตร์การวิจัยพ.ศ. 2559-2562. มหาวิทยาลัยมหิดล.
กรุงเทพมหานคร. 2559, 1-28.

2. เอื้อมพร ทองกระจาย. การวิจัยทางการพยาบาลในสังคมไทย: ทบทวนอดีตและทิศทางอนาคต. วารสาร
พยาบาลศาสตร์และสุขภาพ. 2558, 38(1): 122-131.

3. ฝ่ายการพยาบาล สถิติการทำวิจัยของบุคลากรฝ่ายการพยาบาล โรงพยาบาลเจริญกรุงประชารักษ์,
2560.

4. Gentles SJ, Charles C, Ploeg J, McKibbon KA. Sampling in qualitative research: Insights from
an overview of the methods literature. The Qualitative Report. 2015; 20(11): 1772.

5. Stewart DW, Shamdasai P. Focus groups: Theory and research. Newbury Park, CA: SAGE.1990.

6. Kathryn MB, David CM. Management (2nd ed.). New York: McGraw-Hill. 1991.

7. Von Bertalanffy L. General system theory. The Science of Synthesis: Exploring the Social
Implications of General. New York. 1968; 41973(1968): 40.

8. Colaizzi PF. Psychological research as the phenomenologist. Oxford New York: University Press.
1978.

9. Lincoln YS, Guba EG. Naturalistic inquiry (Vol. 75). Sage. 1985; 1-417.

10. วิจารณ์ พานิช. เคล็ดไม่ลับ R2R. โครงการสนับสนุนการพัฒนางานประจําสู่งานวิจัยระดับประเทศสถาบันวิจัยระบบสาธารณสุข (สวรส). ร่วมกับหน่วยพัฒนางานประจําสู่งานวิจัย
คณะแพทยศาสตร์ศิริราชพยาบาล มหาวิทยาลัยมหิดล. กรุงเทพมหานคร: บริษัท ยูเนี่ยน ครีเอชั่น จํากัด, 2555.